Tekniske egenskaber

ABS

Denne motorcykel er udstyret med ABS system. Systemet forhindrer bremserne i at blokere hjulene ved opbremsning. Via IMU (Inertial Measurement Unit - elektronisk enhed) systemet overvåges hjulenes hastighed 50 gange per omdrejning. Bremsekraften doseres herefter indenfor 4 millisekunder, således at et hjul ikke blokerer med underlaget.  

   

Bi-directional Quick Shift System (B-DQSS)

Bi-directional Quick Shift Systemet afbryder automatisk gassen i præcis den nødvendige tid ved gearskift (mellem 50-75 millisekunder). Dette aflaster gearvælgeren og tillader et perfekt opadgående gearskift næsten uden accelerationsafbrydelse. For hurtige og smidige nedgearinger giver systemet den perfekte mængde mellemgas til at matche motor omdrejninger til det næste gear.

   

Launch Control System (LCS)

Launch Control Systemet gør det lettere for en racerkører at få en optimal start. Systemet balancerer motoromdrejninger og moment mens køreren holder gassen åben, og kan herved koncentrere sig om at skifte gear.

   

Motion Track Brake System (MTBS)

Motion Track Brake System. På motorcyklen er der monteret en Inertial Mesurement Unit (IMU). Denne sensor registrere køretøjets bevægelse og kombinere disse værdier med for og baghjulets rotation. Dette gør ABS systemet meget mere intelligent og sikrer optimal bremsekraft i alle situationer.

   

Motion Track TCS (MT-TCS)

Motion Track TCS er et justerbart traction control system som kan tilpasses kørebanes beskaffenhed eller førerens præference. Systemet overvåger konstant baghjulets fart, gas position, krumtap position, gear position samt motorcyklens bevægelse. Herved kan systemet lynhurtigt reducere effekten når det forudser eller registrerer et tab af traction (vejgreb).

   

Ride by Wire (RbW)

Ride by Wire. Spjældhusene reguleres elektronisk via motorstyresystemet. Således eksisterer der ikke længere et mekanisk kabel fra gashåndtaget direkte til spjældhusene, alt styres således elektronisk.

   

Suzuki Advanced Immoblizer System (SAIS)

Elektronisk startspærresystem. Nøglen indeholder en chip, som er kodet til netop din Suzuki. Uden korrekt nøgle kan køretøjet ikke startes.v

   

Suzuki Clutch Assist System (SCAS)

SCAS er forkortelsen for Suzuki’s anti-hopping-kobling system. Koblingssystemet kaldes også for en ”slipper-kobling”. Koblingen forhindrer baghjulet i at blokkere ved nedgearing og hjælper derved baghjulet til konstant traction.

   

Suzuki Composit Electrochemical Material (SCEM)

Denne motorcykel har SCEN, Suzuki Composit Electrochemical Material cylinderbelægning. Dette er en unik nikkel siliciumcabid belægning på indersiden af hver cylinder og kommer direkte fra MotoGP. Belægningen sikrer hurtig varmeoverførsel og reducerer tolerancen mellem stempel og cylinder. Herudover er belægningen ekstremt slidstærk.

   

Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS)

S-DMS giver dig muligheden at vælge mellem tre forskellige motorprogrammer. Hvert motorprogram adskiller sig ved at ændre motorkarakteristikken som tilpasser gasrespons og effekt til det ønskede niveau. Sådan kan man ændre motorkarakteristikken, og herved motorcyklens opførsel som tilpasses til trafik samt vejrforhold. Alle tre motorprogrammer giver samme maksimale effekt, effekten leveres bare forskelligt. Sammen med traction control systemet, vil du altid kunne finde en passende indstilling – uanset om du kører på våd eller tør bane/vej.

   

Suzuki Dual Throttle Valve (SDTD)

Denne motorcykel er udstyret med Suzuki Dual Throttle Valve indsprøjtningssystem. Dette unikke system sørger for optimal åbning af gasspjæld og sikrer en effektiv forbrænding samt optimal effekt. Systemet sørger for en ensartet indsprøjtning til hver cylinder og genererer herved drejningsmoment ved lave omdrejninger.

   

Suzuki Easy Start system (EASYSTART)

Denne motorcykel her Easy Start system. Systemet hjælper motorcyklen til at starte. Normalt holder køreren af en motorcykel fingeren på startknappen indtil motoren starter. Easy Start systemet gør at køreren kun skal trykke én gang på startknappen. Herefter kører startmotoren indtil motorcyklen starter.

   

Suzuki Low RPM Assist (LOWRPM)

Denne motorcykel er udstyret med Low RPM Assist. Systemet hæver omdrejningstallet ved igangsætning fra lave hastigheder. Herved sikres en smidig igangsætning.

   

Suzuki Traction Control System (STCS)

Alt efter vejforhold, personlig indstilling samt hvor rutineret du som kører er, kan du indstille dette anti spin system i 3 forskellige trin. De forskellige trin kan vælges ved stilstand samt mens man kører. Dog kun hvis gashåndtaget ikke er aktiveret. STCS systemet udregner, hvert 4- millisekund med informationer om hjul- og krumtap-omdrejningshastighed, gasgrebsposition samt gearvalg om der er risiko for at miste traction. Ud fra det valgte program, griber systemet lynhurtigt ind og reducerer motoreffekten så der er så optimal kontakt med underlaget som muligt. Modus 1 er tænk til hurtig kørsel med meget lidt systemhjælp, Modus 2 er tænkt som et decideret ”våd kørsel” program og i Modus 3 er traction systemet slukket helt. 

   

Suzuki udstødning tuning (SET)

Denne motorcykel er udstyret med ventiler i udstødningssystemet. Systemet kaldes SET, Suzuki Exhaust Tuning. Disse to ventiler som er monteret i forrørene mellem hhv. cylinder 1/4 og cylinder 2/3 er lukkede ved lave og mellem omdrejninger. Dette øger drejningsmoment i dette omdrejningsområde. Ved høje omdrejninger åbnes ventilerne. Herved reduceres udstødnings modtrykket og der opnås en effektøgning.

   

SR-VVT

SR-VVT er et mekanisk knastaksel-timing-forskydningssystem. Ved hjælp af rotationskraften slynges kuglelejre ved høje omdrejningstal, og ændre herved indsugningsventilerne til at åbne senere, men frem for alt også til at lukke senere. Systemet er meget vigtigt til at opnå den høje top effekt uden at gå på kompromis med ydelse og moment i lav og mellem registret.

KURV:
0 varer
Total: 0,00 DKK